Page 6 - 1. Матеріали на конкурс каб. укр. мови 2025
P. 6
уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними
мовами;
усвідомлення специфіки літератури як мистецтва слова, її
гуманістичного потенціалу й місця в системі інших видів мистецтва;
уміння й навички створення усних і письмових робіт різних жанрів;
уміння сприймати, переробляти і представляти навчальну
інформацію в різних формах (словесної, образної, символічної);
В умовах змішаної форми навчання необхідно не тільки
переглянути завдання з української мови та літератури, а й перелік
предметних ключових компетентностей. Почати цей процес потрібно,
звичайно, з відбору змісту, і, безумовно створення особливого освітнього
середовища кабінету.
Сьогодні щодо дітей часто
вживають фразу «цифрове
покоління». Поширювати її почав
американський письменник та дослідник
у сфері освіти Марк Пренскі. Саме він
вперше визначив «цифрове покоління»,
як таке, що з’являється сьогодні і не
тільки вміло використовує новітні
технології, але й очікує на їх постійну доступність у всіх аспектах життя.
Сучасні здобувачі освіти хочуть навчатися швидко, ефективно та мобільно.
Один із способів надати їм таку можливість — використовувати систему
змішаного навчання. Змішане навчання допомагає розширити освітній
процес за межи формального уроку і, навіть, навчального закладу і дає
більше шансів навчатися і здобувати якісні знання.
Загалом це — поєднання офлайн- (або особисто, “на місці”) та онлайн-
навчання у різних пр ропорціях. Основна відмінність змішаного навчання від
звичайної системи – активне використання технологій, щоб знайти
матеріал і отримати нові знання.
За змішаного навчання відмінною також є роль викладачів. Тут вони –
фасилітатори навчального процесу. Тобто, люди, які організовують
колективне обговорення так, щоб усі здобувачі освіти були максимально
залучені, а проблеми вирішувалися швидко й ефективно. Відтак, основна
мета викладача— не оцінити учнів на уроці, а активно взаємодіяти з ними,
відстежувати прогрес та допомагати у разі потреби. Так викладачі
перестають бути просто спостерігачами і займають роль менторів.
6

